Vejen Kommune og Inteiro udvikler digital eftersynsløsning

Kommunerne får stadig flere hjælpemidler, der ifølge loven skal have et årligt eftersyn. I Vejen Kommune har det ført til, at man ønsker en digital løsning i stedet for den gængse papirskabelon.

Vejen Kommune henvendte sig til Inteiro, der i forvejen har en platform til digital registrering af hjælpemidler (ITS – Inteiro Tag Scanner). Sammen udvikler vi nu en løsning til digital dokumentation af gennemført lovpligtigt eftersyn på fx loftlifte, lift osv. Løsningen trækker via få manuelle trin på data i det eksisterende hjælpemiddelsystem (KMD Care). En tilsvarende løsning er med stor succes blandt andet taget i brug af Varde Kommune.

Med den nye digitale løsning slipper Vejen Kommune for manuelt papirarbejde og får samtidig en løsning, der med nogle få trin er integreret til deres lagersystem. Det betyder for medarbejderne i Vejen Kommune, at:

  • Arbejdsgangen er hurtigere.
  • Eftersynsrapporterne er nemme at distribuere.
  • Eftersynet kan målrettes det enkelte hjælpemiddel, og dermed er det i overensstemmelse med producentens retningslinjer.

Det er vigtigt at investere i værktøjer, der understøtter et effektivt eftersyn, og ikke mindst skaber tryghed blandt personale og brugere.

Vi ser frem til samarbejdet med Vejen Kommune

 

Inteiro

 

Yderligere information

Vejen Kommune ved depotleder Kim Jørgen Slotsager

Mail: kjs@vejen.dk eller telefon 30 17 05 63

 

Inteiro ved Jacob Gottlieb

Mail: jacob@inteiro.dk eller mobil 29 92 45 18

 


;